كانون سرزمین سبز(دوستداران طبیعت بشرویه)


كانون سرزمین سبز(دوستداران طبیعت بشرویه)

دانشجویان منابع طبیعی دانشگاه پیام نور بشرویه


اکوتوریسم چیست؟

گونه‌هاي مختلف طبيعت‌گردي
گونه‌هاي مختلف طبيعت‌گردي عبارتند از گردش آبي و ساحلي، کوهنوردي، غارنوردي، بيابان‌گردي، دامنه‌نوردي، مردم‌شناسي، طبيعت درماني، صيد و شکار است.

رشد صنعت طبیعت‌گردی
امروزه طبیعت‌گردی در میان گونه‌های مختلف گردشگری از جایگاه ویژه‌ و رشد قابل توجهی برخوردار است و در بیست ساله اخیر شاهد گسترش سریع فعالیت‌های طبیعت‌گردی در سراسر جهان بوده ایم و انتظار می‌رود بر شدت این گسترش نیز افزوده شود. به طوری که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۱۰ طبیعت‌گردی با رشد سالیانه ۳۰ تا ۴۰ درصد بالاترین رشد در بخش های مختلف گردشگری خواهد داشت و در پایان سال ۲۰۱۰، ۵۰ درصد گردشگران متعلق به بخش طبیعت‌گردی خواهد بود.
به لحاظ تأثیر بالقوه زیادی که طبیعت‌گردی در زمینهٔ محافظت از محیط طبیعی و در اقتصاد بسیاری از کشورها دارد، سازمان ملل متحد تصمیم گرفت که سال 2002 میلادی را به عنوان سال بین المللی طبیعت‌گردی اعلام کند. و کمیسیون توسعه پایدار این سازمان ( UNEP) و سازمان جهانی گردشگری را موظف به انجام فعالیت‌هایی در این سال ساخت. هدف از این کار، مروز مجدد تجربیات گذشته در زمینهٔ طبیعت‌گردی، تشخیص و ترویج انواع طبیعت‌گردی که در آنها از اکوسیستم‌های در معرض خطر حفاظت می‌شود، تقسیم فوائد حاصل از فعالیت‌ها با جوامع محلی و احترام به فرهنگ‌های بومی است.

طبق برآورد سازمان جهانی کشاورزی نیز، رشد طبیعت‌گردی در دهه حاضر 30٪-10٪ خواهد بود. در وضع موجود شمار طبیعت‌گردان 7٪ کل مسافران جهان است که پیش‌بینی می‌شود در دهه آینده به 20٪ برسد. بنابراین طبیعت‌گردی از آینده‌ای پررونق و درخشان برخوردار است که موجب مزایایی فراوانی برای جهانیان خواهد شد

تصوير


نظرات شما عزیزان:

رویای به یاد ماندنی
ساعت22:33---29 مهر 1390
با سلام وبتون جالبه . دوست داشتید یه سری به وب من بزنید و نظر بدید

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: فهیمه سینایی | تاريخ: 7 آذر 1389برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |